Čakam organe novi singel dvojca Natriletno kolobarjenje s praho

Natriletno kolobarjenje s praho (foto: Ivian Kan Mujezinović)

Natriletno kolobarjenje s praho je samosvoj kantavtorski dvojec, ki je v pričetku leta predstavil avtorski prvenec istega naslova (Celinka.si, 2015), medtem ko je pred dvema letoma prejel Zlato kanto na mednarodnem festivalu kantavtorjev Kantfest. Gledališki režiser in pesnik Jure Novak, tokrat v vlogi vokalista, je po izidu svoje pesniške zbirke želel besedilom pridati še drugo, glasbeno, dimenzijo, zato je k sodelovanju povabil vsestranskega glasbenika Uroša Buha, tokrat predvsem v vlogi bobnarja in kitarista. Po prvem singlu Presežna vrednost bivanja, ki sta ga predstavila neposredno ob izidu albuma, se vračata z drugim singlom Čakam organe, t.i. zvočno živaljo, kot pesem pogosto imenujeta sama.

Trdi bobnarski groove Uroša Buha predstavlja osnovo punkerskemu kričanju Jureta Novaka, ki “čaka organe” in ob tem izgublja potrpljenje. Gre za pesem, ki »dobro predstavlja bistvo projekta Natriletno kolobarjenje s praho, saj se besedilo, glasba in interpretacija dopoljujejo ter oplajajo,« pove Jure Novak. Značaj pesmi je protesten in revolucionaren ter zatorej nadvse aktualen v časih, ko si ljudje niso enotni v tem, ali gre begunce, ki prihajajo na naše meje sprejeti ter jim nuditi potrebno pomoč ali jih poslati domov. Jure Novak pojasni, da gre »vsebinsko za nekakšno intimno-politično izjavo. Subjekt čaka zunanje akterje moči, a jih obenem preslikuje v svojo nemoč. V sami interpretaciji in v glasbi gre za gesto upora. A morda je bolje, da spregovori kar besedilo …,« saj je realnost prečrna, bi še lahko dodali.

Čakam organe

Čakam organe, da
vrnejo kar sem izgubil,
saj so močni in modri in
morda bom tudi sam
plav.

Čakam organe, da
pridejo in odpro vrata,
čeprav sedim
zunaj.

Čakam organe, da
se zganejo
in bo ura pol pet.

In bom prišel,
rekli bodo kriv si
in bom rekel nisem kriv
in potem bom priznal vse,
kako sem v šestem res
hotel poljubit tisto
pianino – balerino,
tisto napihnjeno kravo,
prav všeč mi je bila.

In v drugi sem tudi hotel in
sem dobil in
sem dobil, kar
sem hotel in
zdaj imam.

Čakam organe.

Glasba Čakam organe: Uroš Buh
Besedilo Čakam organe: Jure Novak
Aranžma Čakam organe: Uroš Buh in Jure Novak
Promocijske fotografije: Ivian Kan Mujezinović

Natriletno kolobarjenje s praho: N3L

Natriletno kolobarjenje s praho je album, katerega vplivi segajo vse od punkersko-grungevskega ozadja do intimističnega komentiranja sveta, nadgrajenega z družbeno angažiranostjo. Tako dvojec uspe pričarati zelo raznoliko paleto razpoloženjskosti, ki jo okrnjena izbira instrumentov (tolkala, kitara) zaokroži v celoto, ta pa izhaja iz osebnih doživljanj vsakodnevnih situacij, ki so marsikdaj absurdne. Prav zato Natriletno kolobarjenje s praho vanje, med drugim, vnaša tudi veliko mero cinizma.

Strokovna javnost o albumu Natriletno kolobarjenje s praho:

»Jure Novak je izjemen interpret, v vloge se vživlja brez zavor in jih premošča s kameleonstvom tisočerih obrazov. Pravzaprav je njegova deklamacija, recitiranje, ki občuje tudi s shizofrenimi izpadi frenetičnega vpitja (Čakam organe), kot tudi božajočim šepetom, celo vokalno melodijo, na obeh ekstremih njegove interpretacije, jedro prevzetnosti tega izdelka.« (Aleš Podbrežnik, Rockline)

»Za razliko od »popaste« besedilne strukture, vokalnih miloglasij in klasičnega rimanja, ki zapira polje (kant)avtorskega raziskovanja v generičen, mainstream okvir, sta Novak in Buh prijetna osvežitev ne le na domačem terenu, ampak tudi širše.« (Katarina Juvančič, Odzven)

»Tako odbitega albuma ni že … Pa morda celo res od Cocktaila Marka Breclja. Kajti kdo pa še začne album z “čez dan mam sebe na pavzi”? Jure Novak je bombastični poet, ki udari tam, kjer smo pozabili, da boli.« (Jaša Lorenčič, Večer)

»K živahnosti prvenca nedvomno pripomore tudi netipična konstrukcija skladb, ki brez odvečnih obotavljanj nase povleče vso poslušalčevo pozornost.« (Mojca Teržan, Radio Študent)

»V tem “zvočnem dnevniku vsakdanjega življenja” gre najti nešteto besednih iger, ki jih je moč razumeti dobesedno ali v prenesenem pomenu in nešteto zvočnih odtenkov, ki se v prvih poslušanjih ušesom poslušalca vse prerado skrijejo. Ne gre upati, da bi jih razumeli v prvo, deseto ali stoto, temveč vse plasti, v katere je ovito glavno sporočilo, slačimo počasi, sloj za slojem.« (Nina Novak, Godibodi)

Album je izšel januarja 2015 pri Ustvarjalnem polju Celinka.si.

Bookmark and Share
This entry was posted in Celinka.si, PR. Bookmark the permalink.

Comments are closed.