Shoreditch Tango Janeza Dovča kot odmev gostovanja v Londonu

Emilia Mårtensson, Janez Dovč in Adriano Adewale (foto: Matic Bajželj)

Priznani harmonikar Janez Dovč, ki je letošnjo pomlad izdal solistični album AkordeON, se je pretekli teden v okviru ciklusa koncertov Cankarjevi torki Cankarjevega doma v Ljubljani premierno predstavil z mednarodnim triom, ki ga poleg njega tvorita še švedsko-slovenska jazz-folk vokalistka Emilia Mårtensson in brazilski tolkalec Adriano Adewale. Avtorske skladbe, prepojene z vplivi slovenskih, švedskih in brazilskih ljudskih pesmi ter pripovedk, spajajo s sladkimi skandinavskimi melodičnimi linijami, brazilskim groovom in harmoničnimi zvočnimi barvami Slovenije. Trio je le štiri dni po svetovni premieri stopil na veliki oder EFG London Jazz Festivala v prestolnici Anglije, medtem ko ga pomladi čaka še izid prvenca ter gostovanja drugje po Evropi.

Ob tej priložnosti Janez Dovč predstavlja skladbo Shoreditch Tango z albuma AkordeON, ki je, kot pove, »nastala pred tremi leti na umetniškem gostovanju v londonskem okrožju Shoreditch.« Takrat je posnel tudi video Shoreditch Tango, za katerega je poskrbela Ana T. Kus. Skladbo na nek način poklanja okrožju Shoreditch, saj ga zanj vežejo lepi spomini, in hkrati nedavnemu gostovanju v Londonu ter nadvse lepemu sprejemu s strani občinstva. O sami skladbi pove, da »zvočno po eni strani privede do velikega mojstra tanga nueva Astorja Piazzolle, po drugi strani pa nas pripelje do modernejših različic, kakršen je francoski glasbeni kolektiv Gotan Project.«

Avtor in izvajalec skladbe: Janez Dovč
Oblikovanje zvoka: Iztok Turk in Janez Dovč
Promocijske fotografije: Matic Bajželj
Video: Ana T. Kus

Album AkordeON je sicer naslovil po izrazu, ki se zadnje čase vse bolj uveljavlja za koncertno harmoniko, medtem ko delitev besede v angleškem jeziku namiguje na prižgan, vklopljen, priključen instrument, povezan z elektronskimi in sproduciranimi elementi albuma. Janez Dovč pove, da je posebnost albuma ta, da so »vsi zvoki, ki se pojavljajo v skladbah, posneti na harmoniko« in nadaljuje, da z njim »raziskujem, kako lahko harmonika, najsibo uglašena ali v kontrapunktu z elektroniko, še bolj harmonizira.«

Album AkordeON je izšel 20. maja 2015 pri Ustvarjalnem polju Celinka.si.

O albumu AkordeON (Celinka.si, 2015) Janeza Dovča je strokovna javnost zapisala:

»Prvi slovenski etnodžezovski harmonikar se je v albumsko igralnico tokrat odpravil sam. Ko se modri glasbenik odloči za kaj takega, že mora imeti pravi razlog. Še zdaleč pa ni nujno, da ga taisti motiv kakor koli priganja, kaj šele omejuje.« (Matjaž Ambrožič, MMC RTV Slo)

»Rezultat vestne in inteligentne rabe elektronike prepletene z mojstrskimi zvoki harmonike, kjer so v ospredju občutki, vzdušje, zgodbe in ne kakšno virtuozno samozadovoljevanje, je umetnina na svetovni ravni, ki se jo da prodati kjerkoli po svetu, kjer še imajo odmašena ušesa.« (Zdenko Matoz, Delo)

»Dovč spretno poveže prvine teh [world music, jazz, elektroniko] žanrov z željo po lastnem, izvirnem glasbenem izražanju, s čimer se mu odpirajo neslutene možnosti za nadaljnje raziskovanje zvoka harmonike.« (Veljko Njegovan, Mladina)

»Janez Dovč je na albumu »AkordeON« postavil prav vse stvari na pravo mesto. Vsi gradniki ležijo in sobivajo na albumu v enkratni simbiozi in izdelek ni preobtežen z nobenim elementom, niti mu ni treba ničesar dodati. Gre za izjemno lep, celostno oblikovan in dovršen ter artistično zrel album, ki deluje nenavadno in zategadelj izjemno privlačno. Učinkuje avtorsko samoniklo, edinstveno in neverjetno suvereno.« (Aleš Podbrežnik, Rockline)

Bookmark and Share
This entry was posted in Celinka.si, PR. Bookmark the permalink.

Comments are closed.